PT Hyundai Motor Manufacturing Indonesia Medan April 2025

  • Diposting oleh:
  • Diposting pada:
PT Hyundai Motor Manufacturing Indonesia berdiri pada 1947 dari sebuah perusahaan kontruksi oleh Chung Ju Yung adalah perusahaan pabrik mobil yang berlokasi di Jawa Barat. Hyundai Motor Company (HMC) menjadi salah satu produsen mobil dunia asal Asia terbesar setelah Jepang. HYUNDAI menapakkan rodanya di Indonesia lewat agen tunggal pemegang mereknya, PT Citra Mobil Nasional (CMN). Mobil Hyundai pertama yang pertama kali diluncurkan adalah Elantra pada tahun 1995 yang merupakan mobil Korea pertama yang dipasarkan di Indonesia hasil rakitan pabrik Hyundai di Bekasi Barat. Sejak awal Hyundai Indonesia sudah mempunyai pabrik assembling dengan kapasitas produksi per tahun 10.000 unit untuk masa kerja satu shift.
Saat ini PT Hyundai Motor Indonesia kembali membuka lowongan kerja terbaru pada bulan April 2025 untuk mencari calon karyawan yang siap untuk mengisi posisi jabatan yang sedang dibutuhkan. Perusahaan akan mencari kandidat yang terbaik sesuai dengan kualifikasi dan yang cocok untuk posisi yang akan ditempatkan.
Adapun dibawah ini adalah posisi jabatan yang tersedia beserta dengan kualifikasinya saat ini bagi Anda para pencari kerja yang tertarik untuk mengembangkan karir.
Lowongan Kerja Terbaru PT Hyundai Motor Indonesia Tahun 2025
 
Posisi:
Public Relations Event Specialist
Responsibilities:
  • Supporting the development and implementation of PR strategic and tactical plan
  • Supporting the development and implementation of PR engagement plan and activities
  • Build relationship with relevant external stakeholders and identify opportunities to proactively pitch brand and corporate stories
  • Implementing external based communications plans
  • Fleet management for relevant stakeholders including media
  • Supporting the execution of launching activities as per the communication concept (New Car launching, Test Drive, dealer opening, and other PR-related event production.)
  • Initial analysis of the PR activities results
  • Supporting the development of strategic concept for PR Initiatives
  • Executing PR initiatives based on the brand and company’s direction
  • Supporting the supervision of events and initiatives conducted by PR division
  • Liaise with third party for day-to-day initiatives including but not limited to PR Agency, Event Organizer, and other relevant vendors
  • News & brand monitoring and media & external stakeholders database development
  • Supporting the development of written materials (Press Release, Press Kit, Corporate & External Statement, Q&A)
  • Supporting the execution of Internal and external communications initiatives
  • Supporting the development of report for HQ & RHQ
Requirements:
  • At least 2-4 years of experience PR plan development, event management and execution, product launches planning
  • Related experience in Sales of Auto manufacturer
  • Related experience in PR Agency
  • Related experience in Event Agency
  • Strong oral and verbal communication skills
  • Fluency in English and Indonesian (both written and verbal)